οδηγός ασφάλειας για γονείς και κηδεμόνες: «Εκπαιδευτικά μονοπάτια στο Διαδίκτυο»

1077

Saferinternet

 

Εν όψει του φετινού, και πρώτου επετειακού (10ετή) εορτασμού για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, που εορτάστηκε στις 5 Φεβρουαρίου, η Δράση Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου ενημερώνει για το νέο της οδηγό ασφάλειας.

Γραμμένος σε απλή γλώσσα, ο οδηγός «Εκπαιδευτικά μονοπάτια στο Διαδίκτυο» παρουσιάζει προτάσεις προσέγγισης οκτώ συχνών περιστατικών αναφορικά με τη χρήση του Διαδικτύου, που θα βοηθήσουν τους γονείς και τους κηδεμόνες ανήλικων παιδιών να στρέψουν τα παιδιά τους σε μια πιο υπεύθυνη διαδικτυακή συμπεριφορά.

Κάθε περίπτωση περιγράφει:

  • ένα σύντομο περιστατικό που περιλαμβάνει ένα γονέα και έναν ανήλικο σε μια συγκεκριμένη περίπτωση χρήσης του Διαδικτύου. Κάθε περιστατικό αναδεικνύει συγκεκριμένες ανάγκες, κίνητρα και συναισθήματα που κρύβονται πίσω από τη χρήση του Διαδικτύου από τους ανηλίκους.
  • μια ερμηνεία της περίπτωσης που περιγράφει το περιστατικό, με έμφαση στο ρόλο που διαδραματίζουν τα άτομα που εμπλέκονται, τη δυναμική των σχέσεων και τα προβλήματα που ενδεχομένως προκύπτουν.
  • μια πρόταση προσέγγισης του περιστατικού αναδεικνύοντας τρόπους με τους οποίους ένας γονέας μπορεί να αντιμετωπίσει μια αντίστοιχη κατάσταση από εκπαιδευτικής άποψης, και που αποκαλούμε «εκπαιδευτικό μονοπάτι».

Ο οδηγός απευθύνεται στους γονείς και τους κηδεμόνες ανηλίκων που:

  • επιθυμούν να κατανοήσουν καλύτερα τους λόγους που τα παιδιά τους δαπανούν τόσες πολλές ώρες στο Διαδίκτυο, καθώς και το ρόλο που παίζει η  τεχνολογία στη ζωή τους.
  • δεν είναι αρκετά εξοικειωμένοι με το Διαδίκτυο όσο τα παιδιά τους και περιορίζουν το γονικό τους ρόλο στο να απαγορεύουν ή να περιορίζουν τη χρήση αυτής της τεχνολογίας.
  • γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες, αλλά υπερεκτιμούν το επίπεδο ωριμότητας και επίγνωσης των παιδιών τους, με αποτέλεσμα να παραμελούν την ανάγκη των παιδιών για καθοδήγηση.
  • θεωρούν ότι οι νέες τεχνολογίες είναι πιθανώς βλαβερές για τα παιδιά τους και πηγή προβλημάτων που στη δική τους εφηβεία ήταν λιγότερο συχνά, όπως η απομόνωση και η εξάρτηση.

Οι προτάσεις που παρουσιάζονται στον οδηγό απορρέουν από τις εμπειρίες του Saferinternet.gr, και τις οποίες ο καθένας καλείται να ερμηνεύσει βάσει των δικών του βιωμάτων, και να τις προσαρμόσει αναλόγως, δημιουργώντας το δικό του «εκπαιδευτικό μονοπάτι» που θα ακολουθήσει για τα παιδιά του. Ένας προτεινόμενος τρόπος αξιοποίησης των «εκπαιδευτικών μονοπατιών» είναι η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών με άλλους γονείς, ή η αντιμετώπισή τους ως «ιδέες» που χρήζουν του στοχασμού μας και που θα μας βοηθήσουν να προβληματιστούμε με θετικό τρόπο στην καθοδήγηση των παιδιών μας.


O οδηγός είναι αναρτημένος ΕΔΩ

 

Πηγή : saferinternet.gr

Με 23 Χρόνια εμπειρία στο διαδίκτυο , γνωρίζω και τα καλά και τα κακά του διαδικτύου και μανιακός με την τεχνολογία , κατασκευές ιστοσελίδων , φιλοξενια ιστοσελίδων . Πολυετή εμπειρία πάνω στην ασφάλεια του Διαδικτύου και ειδικά στα Social Media . Εργάζομαι πάνω σε Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις , Συστήματα Πυρανίχνευσης , Συστήματα Parking , Φωτισμούς ασφαλείας , Hotel Access , Συναγερμούς . Στον ελεύθερο μου χρόνο ασχολούμαι με την μεγάλη μου αγάπη τον Προσκοπισμό . Είμαι βαθμοφόρος - στέλεχος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων και έχω καθήκοντα Υπαρχηγού Συστήματος στο 5ο Σύστημα Προσκόπων Βέροιας ( Www.Proskopoi.Gr ) ο οποίος Προσκοπισμός είναι μια εθελοντική, πολιτική , μη κομματική, παιδαγωγική κίνηση για νέους ανθρώπους, ανοικτή σε όλους χωρίς διακρίσεις που ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1910 , έχοντας αυτή τη στιγμή πάνω από 25,000 ενεργά μέλη σε 350 γειτονιές σε ολόκληρη την Ελλάδα . Συστάθηκε με το Νόμο 1066/1917 και αποτελεί Ίδρυμα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) . Έχει χαρακτήρα κοινωφελή μη κερδοσκοπικό και εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας , Έρευνας και Θρησκευμάτων . Αποστολή του Προσκοπισμού είναι να συμβάλλει στη διαπαιδαγώγηση των νέων μέσω ενός συστήματος Αξιών και να βοηθήσει στην οικοδόμηση ενός καλύτερου κόσμου, όπου οι άνθρωποι ολοκληρώνονται ως άτομα και διαδραματίζουν έναν εποικοδομητικό ρόλο στην κοινωνία .