Social Media και χρήση από τους μαθητές και τις μαθήτριες

1215

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αλλιώς τα social media όπως χρησιμοποιείται ευρέως ο αγγλικός όρος χρησιμοποιούνται τόσο από παιδιά όσο και από μεγάλους. 

Ακολουθήστε μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Συμμετέχετε στο γκρουπ μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Κριτική στην σελίδα Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Η ανάπτυξη και η αύξηση τους είναι ραγδαία προσφέροντας στους χρήστες απεριόριστες δυνατότητες και επιλογές. Για πολλούς ανθρώπους αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής ενημέρωσης και κοινωνικής συνδιαλλαγής. Η πρόσβαση είναι εύκολη και άμεση, καθώς μπορεί να γίνει από παντού, όπως από υπολογιστές, κινητά, tablet.

Ιδιαίτερα διαδεδομένη είναι η χρήση τους από τα παιδιά και τους εφήβους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εργαλεία πολύ δελεαστικά στο σχεδιασμό τους που ανάλογα με τη χρήση που γίνεται μπορεί να έχει τόσο θετικές όψεις όσο και αρνητικές. Οι θετικές πλευρές του εργαλείου αφορούν τη διευκόλυνση στην επικοινωνία, την εύρεση πληροφοριών, την εκπαίδευση, την ενημέρωση σε θέματα που άπτονται των ενδιαφερόντων των μαθητών και των μαθητριών, το οποίο έχει ιδιαίτερα οφέλη στην ανάπτυξη και την ενίσχυση της διαδικασίας της μάθησης.

Μεγάλος Διαγωνισμός Bitdefender Greece & Ασφάλεια στο διαδίκτυο για την σουίτα ασφαλείας Bitdefender Family Pack 2018 για πλήρη προστασία της οικογένειας σας από ηλεκτρονικές απειλές και με βελτιωμένο γονικό σύμβουλο για να κρατήσετε το παιδί σας μακριά από τις κακοτοπιές του διαδικτύου 

 

Τα παιδιά αλλά κυρίως οι έφηβοι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ανταλλαγή μηνυμάτων, παιχνίδια, βιντεοκλήσεις, ανάρτηση φωτογραφιών. Ο τρόπος που συνδέονται οι άνθρωποι στα social media έχει επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που χτίζονται οι διαπροσωπικές σχέσεις (Badri, Nuaimi, Guang, Rashedi, 2017). Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με φίλους, να μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο, να ανταλλάσσουν ιδέες και απόψεις άμεσα και γρήγορα.

Με τη ραγδαία αναβάθμιση και εμφάνιση νέων σελίδων κοινωνικής δικτύωσης οι γονείς τις πιο πολλές φορές δεν μπορούν να ακολουθήσουν την εξέλιξη της τεχνολογίας, με αποτέλεσμα οι νέοι να βρίσκονται πάντα ένα βήμα πιο μπροστά. Η αβεβαιότητα είναι πιθανό να οδηγήσει σε σκέψεις, όπως το διαδίκτυο μονό κακό προκαλεί (O’Keeffe, 2016). Η συχνότητα παραμονής στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι αυξημένη, το οποίο προβληματίζει ιδιαίτερα τους γονείς όπου τις περισσότερες φορές μπορεί να αγνοούν τη δραστηριότητα των παιδιών στα μέσα αυτά. Μια αιτία που ένα παιδί μπορεί να κάνει κακή χρήση του διαδικτύου είναι όταν δεν βρίσκεται στην κατάλληλη ηλικία για να αναγνωρίσει και να προστατευτεί από τους κινδύνους ή όταν δεν έχει λάβει την κατάλληλη ενημέρωση (O’Keeffe, 2016).

Η εφηβεία είναι η ομάδα που θα προσαρμοστεί πιο γρήγορα στη νέα τεχνολογία, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες να έρθει σε επαφή με τους κινδύνους ( Valkenburg & Peter,2011). Συγκεκριμένα, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με παράλληλη παραμέληση της πραγματικής ζωής μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στη συμπεριφορά. Για παράδειγμα, ο/η έφηβος/η μπορεί να μην χαίρεται ή να μην επενδύει σε σχέσεις στην πραγματική ζωή αλλά να νοιάζεται μόνο για την επικοινωνία με τους διαδικτυακούς φίλους. Τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν αφορούν την κοινωνική απομόνωση, συμπεριφορές εξάρτησης, χαμηλή επίδοση στο σχολείο και την υιοθέτηση αρνητικών αξιών και πεποιθήσεων όπως ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός (Al Sayigh, 2013).

Αν και υπάρχουν αρκετές ανησυχίες σχετικά με τη χρήση των social media από τους μαθητές και τις μαθήτριες, το διαδίκτυο δεν μπορεί να βγει από τη ζωή των νέων. Η απαγόρευση της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να μην βοηθήσει στην προστασία των παιδιών. Σύμφωνα με έρευνα 71% των εφήβων έχουν εμπλακεί σε εφαρμογές όπως το Facebook, Instagram, Snapchat και το Twitter και 56% των εφήβων 13-17 ετών είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο αρκετές ώρες ή συνεχόμενα (Pew Research Center, 2015). Επομένως, οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσα από τις παρέες τους μπορούν να έρθουν σε επαφή ή να εμπλακούν με τις παραπάνω εφαρμογές. Αυτό που προέχει είναι η ασφάλεια των παιδιών, η οποία δεν έρχεται με την αποκοπή από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά μέσα από την ενημέρωση για τους κινδύνους που μπορεί να συναντήσουν και την εκπαίδευση στην αντιμετώπιση τους.

Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να καλέσετε στην «Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών 116111» ώστε να συζητήσετε με έναν ψυχολόγο όλα αυτά που μπορεί να σας απασχολούν σε σχέση με το παιδί σας.

Πηγή άρθρου : Χαμόγελο Του Παιδιού

 

Με 23 Χρόνια εμπειρία στο διαδίκτυο , γνωρίζω και τα καλά και τα κακά του διαδικτύου και μανιακός με την τεχνολογία , κατασκευές ιστοσελίδων , φιλοξενια ιστοσελίδων . Πολυετή εμπειρία πάνω στην ασφάλεια του Διαδικτύου και ειδικά στα Social Media . Εργάζομαι πάνω σε Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις , Συστήματα Πυρανίχνευσης , Συστήματα Parking , Φωτισμούς ασφαλείας , Hotel Access , Συναγερμούς . Στον ελεύθερο μου χρόνο ασχολούμαι με την μεγάλη μου αγάπη τον Προσκοπισμό . Είμαι βαθμοφόρος - στέλεχος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων και έχω καθήκοντα Υπαρχηγού Συστήματος στο 5ο Σύστημα Προσκόπων Βέροιας ( Www.Proskopoi.Gr ) ο οποίος Προσκοπισμός είναι μια εθελοντική, πολιτική , μη κομματική, παιδαγωγική κίνηση για νέους ανθρώπους, ανοικτή σε όλους χωρίς διακρίσεις που ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1910 , έχοντας αυτή τη στιγμή πάνω από 25,000 ενεργά μέλη σε 350 γειτονιές σε ολόκληρη την Ελλάδα . Συστάθηκε με το Νόμο 1066/1917 και αποτελεί Ίδρυμα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) . Έχει χαρακτήρα κοινωφελή μη κερδοσκοπικό και εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας , Έρευνας και Θρησκευμάτων . Αποστολή του Προσκοπισμού είναι να συμβάλλει στη διαπαιδαγώγηση των νέων μέσω ενός συστήματος Αξιών και να βοηθήσει στην οικοδόμηση ενός καλύτερου κόσμου, όπου οι άνθρωποι ολοκληρώνονται ως άτομα και διαδραματίζουν έναν εποικοδομητικό ρόλο στην κοινωνία .