Αρχική » Social Media » Facebook » Ο νέος αλγόριθμος του Facebook ΔΕΝ δείχνει δημοσιεύσεις μόνο από 25 φίλους σας

Ο νέος αλγόριθμος του Facebook ΔΕΝ δείχνει δημοσιεύσεις μόνο από 25 φίλους σας

Ο νέος αλγόριθμος του Facebook δεν δείχνει δημοσιεύσεις μόνο από 25 φίλους σας και σταματήστε να καταπίνεται οτι βρείτε αμάσητο

Ακολουθήστε μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Συμμετέχετε στο γκρουπ μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Κριτική στην σελίδα Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Ποιοί είμαστε

Το τελευταίο 24ωρο , αναπαράγεται από εκατοντάδες χρήστες του Facebook πως ο νέος αλγόριθμος σας δείχνει μόνο τις δημοσιεύσεις από 25 φίλους σας

Τα μηνύματα ισχυρίζονται ότι μπορείτε να παρακάμψετε αυτό το υποτιθέμενο όριο , απλά αφήνοντας ένα σχόλιο όπως «γεια» ή ένα αυτοκόλλητο και σας καθοδηγούν να αντιγράψετε το μήνυμα και να το επικολλήσετε στον τοίχο σας έτσι «ώστε να μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με όλες τις επαφές σας και να παρακάμψετε τον νεο αλγοριθμο».

 

Πριν όμως βάλουμε τα πράγματα στην θέση τους , ας δούμε τα παλαιότερα μηνύματα που κυκλοφορήσαν για την χαζομάρα αυτή

Η φώτο 1 κυκλοφόρησε  Απρίλιο με Μάιο και η φώτο 2 τον Ιούλιο και ο ισχυρισμός για περιορισμό δημοσιεύσεων από τους φίλους στο Facebook , ξεκίνησε φυσικά από το εξωτερικό το Δεκέμβριο του 2017

 

 

Για αρχή να πούμε πως ΔΕΝ υπάρχει αλγόριθμος του Facebook παλαιός και νέος που περιορίζει τις δημοσιεύσεις των φίλων σας και βλέπετε μόνο από 25 φίλους σας από φίλους σε εκείνους από τα ίδια 25 άτομα.

Σύμφωνα με το Forbes, η υπόθεση ξεκίνησε μήνες πριν, όταν κάποιος χρήστης έκανε τη σχετική ανάρτηση, η οποία αναδημοσιεύτηκε αρκετές φορές και έγινε viral, προκαλώντας παράλληλα τεράστια κινητοποίηση ανάμεσα στους χρήστες της σελίδα κοινωνικής δικτύωσης.Ωστόσο, πρόκειται για fake news. Ο αλγόριθμος επιλογής των ανθρώπων που βλέπουμε στο Facebook δεν άλλαξε.Για οποιαδήποτε σημαντική αλλαγή στην πλατφόρμα του, το Facebook κάνει επίσημες ανακοινώσεις.

Το περασμένο Ιανουάριο η φήμη αυτή μεγάλωσε , παρά το γεγονός πως Facebook έχει ανακοινώσει  πως θα δείχνει στους χρήστες περισσότερες αναρτήσεις από τη λίστα των φίλων τους , παρά αναρτήσεις από επιχειρήσεις και ενημερωτικές σελίδες.

Το Facebook κάνει κατάταξη  τις ενημερώσεις που βλέπει ένας χρήστης με βάση τα ενδιαφέροντά του και το πόσο αλληλεπιδρά με άλλους χρήστες . Αν κάποιος για παράδειγμα έχει 5.000 φίλους και αλληλεπιδρά με μόλις 10 από αυτούς, ο αλγόριθμος θα του δείχνει στην αρχική σελίδα (News Feed) περισσότερες αναρτήσεις από αυτούς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα βλέπει αναρτήσεις και από άλλους, ενώ σε καμία περίπτωση δεν υφίσταται όριο 25 φίλων.

Σας δείχνει λίγους φίλους γιατί περισσότερο από όλα μετράει σε πια πόστ κάνετε κλίκ σε φίλους , η αλληλεπίδραση σε σχόλια , το τί πατάτε σε άλλους , γιατί έτσι δείχνετε ενδιαφέρον σε αυτούς και άρα το κοινωνικό δίκτυο σας βγάζει περισσότερα ποστ από αυτούς γιατί θεωρεί βάση αλγόριθμου , οτι σε ενδιαφέρουν εκείνοι περισσότερο . Το να μην δείχνει όλους τους φίλους είναι κάτι που γίνεται εδώ και Πολλά χρόνια . Κανένας δεν βλέπει ΟΛΑ τα post των φίλων του στην αρχική του και πάντα επιλέγει κάποια συγκεκριμένα βάση κάποιων μεταβλητών

Βέβαια το μήνυμα περιέχει ένα μικρο κομμάτι αλήθειας , οτι το κοινωνικό δίκτυο χρησιμοποιεί έναν περίεργο αλγόριθμο αλλά με ένα » γεια,» ή ένα αυτοκόλλητο δεν μπορείτε να ξεγελάσετε τον αλγόριθμο του Facebook , για αυτό σταματήστε να δημοσιεύετε την χαζομάρα αυτή

Ωστόσο το Facebook στις αλλαγές που ανακοίνωσε δήλωσε πως θα περιορίζει τις δημοσιεύσεις από σελίδες/ομάδες και όχι από προσωπικές επαφές . Δειτε το Βίντεο για το πως δουλεύει το newsfeed του κοινωνικού δικτύου από τον αντιπρόεδρο του Facebook Adam Mosseri

 

Ο αλγόριθμος του Facebook EdgeRank

To EdgeRank είναι ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το Facebook για να αξιολογεί ποια νέα και ενημερώσεις θα εμφανίζονται στην αρχική σελίδα του προφίλ μας.Ένας μηχανισμός δηλαδή, που μέσα από κριτήρια αποφασίζει τι περιεχόμενο θα εμφανιστεί στη σελίδα μας.

Με απλά λόγια, τι θα δούμε ή αλλιώς τι δεν θα δούμε.

Επειδή το Facebook θέλει να περνάτε περισσότερο χρόνο στη σελίδα σας, κάνοντας κλικ σε διαφημίσεις, οι οποίες μεταφράζονται σε κέρδος! Και φυσικά θα σας ήταν πολύ κουραστικό να βλέπατε τα πάντα από όλους. Περιεχόμενο δηλαδή αδιάφορο, από επαφές που δεν είναι σημαντικές για εσάς.

Το Facebook δηλαδή, καθαρά για οικονομικούς λόγους, πρέπει να προβλέπει τι σας ενδιαφέρει και να το ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες ενημερώσεις των επαφών σας. Με αυτό τον τρόπο, το περιεχόμενο που εμφανίζεται στο News Feed σας, είναι πάντα ενδιαφέρον και “σχετικό”.

Πως καθορίζεται ως ενδιαφέρον το περιεχόμενο

Τρία είναι τα στοιχεία που κάνουν ένα κείμενο, ένα video, μία φωτογραφία ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο να είναι ενδιαφέρον για εσάς:

  • Δημοφιλές: πολλοί άνθρωποι στην κοινότητά σας μιλάνε για αυτό.
  • Σχετικό: αυτό που σχετίζεται με εσάς.
  • Πρόσφατο: αυτό που συνέβη σήμερα.

Αυτό άλλωστε συμβαίνει και στην πραγματική ζωή. Σε οποιαδήποτε παρέα βρεθείτε, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου ανά πάσα στιγμή, οι άνθρωποι θα μιλάμε για πράγματα που είναι δημοφιλή, σχετικά και πρόσφατα! Γιατί; Πολύ απλά γιατί αυτά είναι στοιχεία που δίνουν ενδιαφέρον σε μία συζήτηση. Το Facebook λοιπόν κάνει αυτό που κάνουμε όλοι καθημερινά και χρησιμοποιεί τα παρακάτω κριτήρια:

  • Weight: βάρος ή δημοτικότητα
  • Affinity: “συγγένεια” ή συνάφεια
  • Time Decay: πρόσφατα

Τι σημαίνει ο παραπάνω αλγόριθμος; Όσο πιο δημοφιλή, σχετικά και πρόσφατα είναι τα μήνυμα σας, τόσο πιο εμφανές σημείο θα καταλαμβάνουν στους “τοίχους” των φίλων ή liker σας.

Ας τα αναλύσουμε λίγο:

“Βάρος” ή Δημοτικότητα

Οι δημοσιεύσεις που έχουν τα περισσότερα likes, σχόλια, κλικ και shares, κατατάσσονται ως πιο δημοφιλή από το Facebook. Έτσι, για παράδειγμα, εάν μετά την δημοσίευσή σας, δεν κάνει κανείς κάποια ενέργεια από τις παραπάνω, το Facebook την κατατάσσει στις μη δημοφιλείς και της δίνει χαμηλό “βάρος”.

“Συγγένεια” ή συνάφεια

Σύμφωνα με το facebook, οι δημοσιεύσεις που εχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εσάς είναι αυτές που έχουν γίνει από χρήστες ή/και σελίδες και στις οποίες στο παρελθόν έχετε αλληλεπιδράσει (σχολιάσει, like, share κλπ) Για παράδειγμα, αν σε μια σελίδα δεν έχετε κάνει ποτέ καμία ενέργεια, τότε το Facebook θεωρεί ότι δεν σας ενδιαφέρει το περιεχόμενό της και τελικά δεν σας το εμφανίζει στον τοίχο σας.

Αυτή η χαμηλή βαθμολογία συγγένειας θα μειώσει το EdgeRank του status και θα μπορούσε ακόμα και να το εξαφανίσει από τον τοίχο σας.

“Time Decay” ή Πρόσφατα

Μηνύματα που είναι πιο πρόσφατα εμφανίζονται πιο έντονα στο News Feed των φίλων και likers. Δημοσιεύσετε λοιπόν με συνέπεια! H σελίδα σας είναι μόνο τόσο καλή όσο το τελευταίο status που δημοσιεύσατε. Και εάν το τελευταίο status σας ήταν την περασμένη εβδομάδα, τότε είναι ουσιαστικά αόρατο στους φίλους – likers σας αυτή τη στιγμή.

EdgeRank: Σύνοψη σε 99 λέξεις

Το υψηλό EdgeRank έχει να κάνει με ενέργειες και συνέπεια. Αν όσοι έχουν κάνει like τη σελίδα σας, σχολιάζουν, κάνουν like και μοιράζονται το περιεχόμενό σας αλλά και εσείς με τη σειρά σας είστε συνεπείς με τους χρόνους δημοσίευσης, τότε το Facebook θα σας θεωρεί ως πηγή δημοφιλούς, σχετικού και πρόσφατου περιεχομένου και θα αυξήσει το EdgeRank της σελίδας σας. Κατά συνέπεια, οι δημοσιεύσεις σας θα εμφανίζονται συχνότερα στους τοίχους των φίλων-likers με αποτέλεσμα να έχετε ακόμα μεγαλύτερη αλληλεπίδραση μαζί τους. Αυτό δεν είναι άλλωστε ένα από τα ζητούμενα τόσο στο Facebook, αλλά και γενικότερα στα Social Media;

Ο αλγόριθμος του facebook δεν παρακάμπτεται . Και εδώ και στο Instagram (αν εξαιρέσεις τις διαφημισεις) βλέπεις πρώτα τα ποστ από φίλους που έχεις συχνή αλληλεπίδραση (πολλά likes, comments, συχνή επικοινωνία κλπ) αλλά και για λίγο τους πιο νέους φίλους σου (αν δεν έχεις τόσο συχνή αλληλεπίδραση δε θα στους βγάζει πάνω-πανω).

Υπάρχουν ρυθμίσεις που μπορείς να βλέπεις περισσότερες αναρτήσεις από σελίδες (πχ ειδησεογραφικές κλπ) ή μπορείς να βάλεις κάποιους φίλους στους star ώστε να βλέπεις πάντα τι ανεβάζουν. Αυτά για όσους κατάλαβαν ότι στο fb βλέπουν ότι σκουπίδι κυκλοφορεί και του σερβίρει το σύστημα και θέλουν καπως να βλέπουν περισσότερα ποστ από φίλους.

Επίσης, υπάρχει και δυνατότητα για να τροποποιήσει ο ίδιος ο χρήστης το περιεχόμενο της αρχικής του με οδηγιες , πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο

https://www.facebook.com/help/964154640320617

Με εικονίτσες λοιπόν , φατσουλες , σχόλια και άλλα δεν μπορείτε να ξεγελάσετε ή να αλλάξετε τον αλγόριθμο . Σταματήστε λοιπόν με την χαζομάρα αυτή 

 

 

 

Αρθρογράφος Administrator

Δείτε επίσης

Αρχή Προστασίας Δεδομένων : πρόστιμο 400 χιλιάδων ευρώ στον ΟΤΕ , για παραβιάσεις του Μητρώου 11

Αρχή Προστασίας Δεδομένων : πρόστιμο 400 χιλιάδων ευρώ στον ΟΤΕ , για παραβιάσεις του Μητρώου …