«Το “clickbait” αποτελεί δυστυχώς μια “πληγή” του παγκόσμιου διαδικτύου και τα άρθρα στα οποία οι τίτλοι και οι εικόνες που τα συνοδεύουν λειτουργούν ως “δολώματα”, πληθαίνουν. Την πρακτική του clickbait, στην πιο ακραία της μορφή, εφαρμόζουν κυρίως “κίτρινα” websites που φιλοξενούν θεωρίες συνωμοσίας ή ειδήσεις που αφορούν σε διασημότητες.»
Ενίοτε όμως, ακόμα και έγκυρα μέσα υιοθετούν τη μέθοδο του clickbait, προκειμένου να τραβήξουν περισσότερο κόσμο και να ανέβουν στις λίστες των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.»
Αυτό μας λέει άρθρο του News247 που μας ενημερώνει για το τι είναι το clickbait.
Το clickbait δεν είναι προνόμιο μόνο των κίτρινων ή συνομοσιολογικών ιστοσελίδων οι, ας το πούμε, έγκυρες σελίδες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό.
Ας δούμε τώρα ένα παράδειγμα clickbait τίτλων που χρησιμοποιήθηκαν από ιστοσελίδες που δεν ανήκουν στη κατηγορία των συνομοσιολογικών ιστοσελίδων, πρώτα πρώτα από το News247.
αυτοδιοίκηση – aftodioikisi.gr
Οπως όλα τα clickbait άρθρα, έτσι κι αυτό, χρησιμοποιεί έναν τίτλο που οδηγεί σε τελείως λάθος συμπεράσματα αν μείνει κάποιος μόνο στον τίτλο, δυστυχώς τις περισσότερες φορές αυτό συμβαίνει.
Μέσα στο άρθρο διαβαζουμε πως από τη συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ αφαιρέθηκαν όλα τα ξένα προϊόντα και μέσα σε αυτά αφαιρέθηκαν και τα ελληνικά. Με αυτό τον τρόπο ήθελαν να δείξουν πως θα ήταν τα ράφια του σούπερ μάρκετ αν υπήρχαν μόνο τοπικά προϊόντα θέλοντας έτσι να δώσουν ένα μήνυμα εναντίον του ρατσισμού.
«Πως θα ήταν ένα σούπερ μάρκετ στην Γερμανία εάν στα ράφια του είχε μόνο τοπικά προϊόντα πήραν το περασμένο Σάββατο οι πελάτες, μίας από τις κορυφαίες αλυσίδες της χώρας, της EDEKA. Η διοίκηση της αλυσίδας αφαίρεσε από τα ράφια, τα ψυγεία και τους καταψύκτες της όλα τα ξένα προϊόντα ανάμεσα τους την φέτα, το ελληνικό γιαούρτι και τις ελιές Καλαμών»
«Ποιος ήταν ο λόγος που που διοίκηση της EDEKA προχώρησε σε αυτή την πρωτοβουλία; Όπως ανέφεραν ήταν ένα σαφέστατο και πολύ χειροπιαστό μήνυμα κατά του ρατσισμού παραλληλίζοντας τα άδεια ράφια και την έλλειψη επιλογών και ποικιλομορφίας που προσφέρουν τα εισαγόμενα προϊόντα με το πως θα ήταν η καθημερινότητα μας χωρίς την επαφή μας με ξένες κουλτούρες και ανθρώπους.»
To σχετικό άρθρο και ο τίτλος που δόθηκε στον Independent για μέτρο σύγκρισης.
Πολύς κόσμος μένει μόνο στους τίτλους, δεν ανοίγει τα άρθρα και αποφασίζει να τα κοινοποιήσει με ανάλογο δικό του σχολιασμό. Σχολιασμός που βγαίνει μόνο από τον τίτλο και που θα είχε αποφευχθεί αν οι αναγνώστες έκαναν τον κόπο να διαβάσουν το άρθρο, αφού το διαβάσουν να το κατανοήσουν και αν δεν το κατανοήσουν να το ξαναδιαβάσουν. Αν και πάλι δεν το καταλαβαίνουν δεν είναι κακό να κάνουν μια ερώτηση.
Αν λοιπόν συνέβαιναν όλα τα παραπάνω δεν θα κινδύνευαν να γίνουν ρεζίλι από κάποιον που διάβασε το άρθρο.
Ακολουθήστε μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ
Συμμετέχετε στο γκρουπ μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ
Κριτική στην σελίδα Ασφάλεια στο διαδίκτυο