Λίγο ή πολύ, όλοι έχουμε έρθει αντιμέτωποι με φράσεις τύπου: «Κάνε like στη σελίδας μας, κοινοποίηση (Share) και σχόλιο κάτω από το post για να κερδίσεις το μεγάλο δώρο». Αυτή την τακτική αποφάσισε να «καταπολεμήσει» το Facebook υποβιβάζοντας τα posts που ζητάνε κάτι τέτοιο.
Ακολουθήστε μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ
Συμμετέχετε στο γκρουπ μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ
Κριτική στην σελίδα Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Ως μέλος μιας συνεχούς, τακτικής ενημέρωσης του αλγορίθμου που ως στόχο του έχει τη μείωση των clickbait ειδήσεων που κατακλύζουν την αρχική σελίδα των χρηστών, το Facebook ανακοίνωσε οτι αρχής γενομένης από αυτήν την εβδομάδα θα υποβαθμίζει τις δημοσιεύσεις που ζητούν like. Πρόκειται για το γνωστό Engagement Bait που συναντάται υπό ποικίλες – αλλά ταυτόσημες – μορφές και σας ζητά να εμπλακείτε στη δημοσίευση (με τον έναν ή τον άλλον τρόπο) με σκοπό να βρεθεί στην αρχική σελίδα ακόμη περισσοτέρων χρηστών.
Οι δημοσιεύσεις με φράσεις του τύπου “Κάντε tag τον φίλο σας που του αρέσει να […]” ή “Αφήστε comment με τα τρία τελευταία ψηφία του κινητούς σας τηλεφώνου για να [..]” αποτελούν μερικά μόνο παραδείγματα αυτού. Το Facebook εξέτασε και ταξινόμησε εκατοντάδες χιλιάδες δημοσιεύσεων με σκοπό να μάθει στον αλγόριθμό του μέσω μιας διαδικασίας machine learning, όχι μόνο να αναγνωρίζει αλλά και να ξεχωρίζει τα διάφορα είδη του engagement bait, αποτρέποντας τοιουτοτρόπως μια μελλοντική παρεξήγηση με δημοσιεύσεις που προσπαθούν για παράδειγμα να μαζέψουν χρήματα για κάποιο φιλανθρωπικό σκοπό, ή ζητούν ταξιδιωτικές συμβουλές.
Τα λεγόμενα engagement baits είναι μια τακτική, προκειμένου μια ανάρτηση να αυξήσει περισσότερο τη διείσδυσή της στους χρήστες. Προς αυτή την κατεύθυνση ζητούν like, comment, share ή tag.
Από αυτήν την εβδομάδα όμως, το Facebook θα υποβιβάζει αυτά τα post, ιδιαίτερα αν ο χρήστης ή η σελίδα που τα αναρτούν το κάνουν πολύ συχνά.
Posts που ζητούν βοήθεια, συμβουλές ή προτάσεις δεν θα επηρεαστούν από την αλλαγή στον αλγόριθμο.
Δεδομένου ότι τέτοιου είδους αναρτήσεις θεωρούνται ως spam από το γνωστό κοινωνικό δίκτυο, το Facebook ευελπιστεί ότι θα αυξήσει την αυθεντικότητα των αναρτήσεων που εμφανίζονται στις ενημερώσεις του χρήστη. Σύμφωνα με το Facebook, πρόκειται για το επόμενο βήμα, ύστερα από την αντιμετώπιση των άρθρων click bait.
Πηγές : Unboxholics , Techblog , TechCrunch