Ο όρος δεν είναι πολύ γνωστός στην Ελλάδα, αν και πρόκειται για τον σημαντικότερο στο διαδίκτυο!Τι είναι λοιπόν το Clickbait;
Ακολουθήστε μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ
Συμμετέχετε στο γκρουπ μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ
Εάν χρησιμοποιείτε το Διαδίκτυο συχνά, σίγουρα θα έχει πάρει κάπου το μάτι σας τον όρο “clickbait”. Για όσους δεν γνωρίζουν, έτσι χαρακτηρίζονται οι τίτλοι ειδήσεων και άλλων άρθρων στο Web, που έχουν συνταχθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να προκαλούν την περιέργεια του αναγνώστη.
Στην ίδια κατηγορία ανήκουν και εκείνα τα δημοσιεύματα, που χρησιμοποιούν με αντίστοιχο τρόπο οπτικό υλικό, όπως γυμνές ή σοκαριστικές φωτογραφίες, εικόνες διασημοτήτων κλ.π. Για παράδειγμα, τόσο ο τίτλος του παρόντος άρθρου, όσο και η εικόνα που το συνοδεύει, αποτελούν τέτοιο “δόλωμα για κλικ” και ένα πρόσφατο παράδειγμα ΕΔΩ
Την πρακτική του clickbait , στην πιο ακραία της μορφή, εφαρμόζουν κυρίως “κίτρινα” websites , που προβάλλουν κατά βάσει κουτσομπολίστικα νέα και αμφιβόλου εγκυρότητας άρθρα , που συχνά δεν είναι τίποτα παραπάνω από κακές μεταφράσεις κειμένων που δημοσιεύτηκαν αρχικά σε άλλες ιστοσελίδες του εξωτερικού.
Βάλτε τέλος στις σκουπιδοσελίδες που κυκλοφορούν στο Facebook
Ναι , όταν βλέπετε ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΑ ΝΕΑ , ΕΙΔΗΣΗ ΣΟΚ , ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ , ΣΟΚ , ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ , ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ , ΔΕΙΤΕ ΠΟΙΟΣ , ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ , ΦΟΒΕΡΟ ΔΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ , ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ , ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΑΤΕΒΑΣΟΥΝ , ΤΑ ΛΕΓΑΜΕ ΕΜΕΙΣ / ΕΙΧΑΜΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙ /ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΚΟΥΓΑΤΕ και άλλους τέτοιους τίτλους σε άρθρα , τότε έχετε να κάνετε με κάποιο δημοσίευμα χαμηλής ποιότητας, που δεν αξίζει την προσοχή και το χρόνο σας.
Ενίοτε πάντως , ακόμα και έγκυρα μέσα θα υιοθετήσουν τη μέθοδο του clickbait , προκειμένου να τραβήξουν περισσότερο κόσμο και να ανέβουν στις λίστες των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Δυστυχώς , η σημερινή πραγματικότητα του Internet δεν αφήνει περιθώριο για… ρομαντισμό, αφού ο ανταγωνισμός είναι εξαιρετικά μεγάλος και, πολλές φορές, περισσότερες επισκέψεις μετρούν οι κακής ποιότητας, κίτρινες ιστοσελίδες, παρά εκείνες που παρέχουν αξιόλογο περιεχόμενο.
Ξέρετε ποιοι άλλοι ευθύνονται για αυτή την κατάσταση ; Το Facebook , η Google και οι υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των διαδικτυακών υπηρεσιών . Πώς ; Μα προωθώντας , καλώς ή κακώς , όχι το ποιοτικό , αλλά το δημοφιλές . Όμως το δημοφιλές , δεν είναι απαραίτητα και ποιοτικό . Το πιάσατε ;
Μάλιστα , τα περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , αλλά και οι μηχανές αναζήτησης σήμερα , αλλάζουν συνεχώς τους αλγόριθμους επιλογής του περιεχομένου που θα προβληθεί κατά προτεραιότητα , με αποτέλεσμα οι εκδότες να δυσκολεύονται να προωθήσουν τη δουλειά τους . Συνεπώς , αναγκάζονται κι αυτοί να καταφύγουν σε τίτλους-δόλωμα συντηρώντας έτσι τον φαύλο κύκλο.
Το clickbait λοιπόν , είναι δυστυχώς ένα αναγκαίο κακό, μια θυσία που πρέπει να γίνει προκειμένου κάποια διαδικτυακή οντότητα να επιβιώσει στο Internet του σήμερα. Ελάχιστοι οργανισμοί μπορούν να το αποφύγουν ολοκληρωτικά – κυρίως όσοι έχουν αρκετό προσωπικό και οικονομική ισχύ, ώστε να μπορούν να δημοσιεύουν εκατοντάδες άρθρα ανά ημέρα.
Φυσικά, η κατάσταση αυτή είναι αρνητική πρωτίστως για το χρήστη, που είτε σχηματίζει λανθασμένη άποψη για διάφορα θέματα λόγω ψευδών ή “φουσκωμένων” ειδήσεων είτε βομβαρδίζεται καθημερινά με άνευ ουσίας περιεχόμενο, καθώς προσπαθεί να βρει περισσότερες πληροφορίες για συγκεκριμένα θέματα που τον ενδιαφέρουν.
Ποια είναι η λύση λοιπόν;
Μπορεί να αντιμετωπιστεί με κάποιο τρόπο το συγκεκριμένο φαινόμενο; Αρκετές εταιρείες, όπως –μαντέψτε- οι Google και Facebook, αναπτύσσουν τεχνολογίες και ειδικούς αλγορίθμους, που μπορούν να διακρίνουν το ποια άρθρα έχουν επιτηδευμένα ακραίους τίτλους και να περιορίσουν τη διάδοσή τους.
Όμως, αφενός οι τεχνικές αυτές βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και αφετέρου, μπορούν να… κάψουν και τα χλωρά μαζί με τα ξερά, κάνοντας flag ακόμα και περιεχόμενο που δεν αποτελεί clickbait.
Τελικά, μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχουμε και εμείς οι ίδιοι , οι χρήστες δηλαδή του Διαδικτύου. Αν αρχίσουμε να απαξιώνουμε τα websites που φιλοξενούν σχεδόν αποκλειστικά κακής ποιότητας περιεχόμενο, τότε αυτά θα αρχίσουν να εξαφανίζονται, αφού πλέον δεν θα είναι κερδοφόρα. Φυσικά, κάτι τέτοιο θα χρειαστεί αρκετό χρόνο, προσπάθεια, αλλά και εκπαίδευση, ή αν προτιμάτε, παιδεία.
Clickbait : Υποτιμητικός όρος που αναφέρεται σε εντυπωσιακούς τίτλους ή εικόνες που έχουν ως σκοπό να παραπλανήσουν το χρήστη του διαδικτύου ούτως ώστε να ”κλικάρει” για να δει το περιεχόμενο που συνήθως δεν ανταποκρίνεται στον αρχικό τίτλο. Σκοπός αυτής της πρακτικής είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας και των κερδών μέσω διαφημίσεων
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
Mια κρυφή και άγνωστη απάτη στο Facebook
Σκουπιδοσελίδες στο Facebook και κυνηγοί του κλικ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ τον Οδηγό επιβίωσης από τις φάρσες στο ίντερνετ
Πώς μπορείτε να ξεχωρίσετε στο διαδίκτυο το αξιόπιστο δημοσίευμα
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΟΡΦΗ ΑΠΑΤΗΣ
Οι νέες χρεώσεις στα καρτοκινητά WHAT’S UP και COSMOKAPTA
Άσε παιδί μου το tablet . Παιδιά με το τάμπλετ ανά χείρας
Bitdefender : Συμβουλές για παιδιά ασφαλή στο Διαδίκτυο
Ένα στα δύο παιδιά έχουν ψεύτικο προφίλ στο Facebook
Διαδίκτυο και παιδί : Ανησυχητικά στοιχεία έρευνας της Μονάδα Εφηβικής Υγείας
Εξάχρονα ανοίγουν λογαριασμό στο Facebook με ψευδή στοιχεία
Οι 9 πολύ επικίνδυνες εφαρμογές για παιδιά
Βγάλτε την εφαρμογή KiK από το κινητό του παιδιού σας
Ενας στους τρεις γονείς μιλάει στα παιδιά για τους κινδύνους στο Internet
Τα τελευταία άρθρα μας πατώντας ΕΔΩ
Ακολουθηστε μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ
Συμμετέχετε στην ομάδα μας πατώντας ΕΔΩ
Επικοινωνία με την σελίδα μας πατώντας ΕΔΩ