ΕΕΤΤ : Οδηγία για προστασία των καταναλωτών σε τηλεφωνία και συνδρομητική τηλεόραση

877

Η ΕΕΤΤ εκδίδει οδηγία προς τους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για την υποχρεωτική ενσωμάτωση όλων των αντίστοιχων τελών και του ΦΠΑ στις αναγραφόμενες τιμές λιανικής, που περιλαμβάνονται στους τιμοκαταλόγους και γενικότερα στο διαφημιστικό και προωθητικό υλικό που διαθέτουν στην ελληνική αγορά.

Ακολουθήστε μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Συμμετέχετε στο γκρουπ μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Κριτική στην σελίδα Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Με σκοπό την ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών και της διαφάνειας των χρεώσεων, η ΕΕΤΤ εκδίδει οδηγία προς τους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για την υποχρεωτική ενσωμάτωση όλων των αντίστοιχων τελών και του ΦΠΑ στις αναγραφόμενες τιμές λιανικής, που περιλαμβάνονται στους τιμοκαταλόγους και γενικότερα στο διαφημιστικό και προωθητικό υλικό που διαθέτουν στην ελληνική αγορά.

Η οδηγία της ΕΕΤΤ για την υποχρεωτική αναγραφή των τελικών τιμών λιανικής πρόκειται να διευκολύνει σημαντικά τους συνδρομητές στη σύγκριση και επιλογή, βάσει κόστους, μεταξύ υπηρεσιών και παρόχων. Συγκεκριμένα, οι πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών υποχρεούνται να αναγράφουν την τελική τιμή στις υπηρεσίες λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των αντίστοιχων τελών συνδρομητή σε σταθερή, κινητή και καρτοκινητή τηλεφωνία και συνδρομητική τηλεόραση, καθώς και του ΦΠΑ.

Ειδικά για το τέλος κινητής τηλεφωνίας και επειδή ο τελικός καθορισμός του εξαρτάται από το συνολικό ύψος του λογαριασμού, η ΕΕΤΤ επιβάλει στις εταιρίες να επισημαίνουν το ποσοστό με το οποίο θα αυξηθεί η τελική τιμή της υπηρεσίας στις περιπτώσεις μεγαλύτερου ύψους μηνιαίου λογαριασμού λόγω μεγαλύτερης χρήσης από τους συνδρομητές.

Επίσης, κατά την υποβολή προσφορών προς τους καταναλωτές (π.χ. τηλεφωνικά, έντυπα, ηλεκτρονικά κ.λπ.), οι προσφερόμενες τιμές πρέπει να είναι οι τελικές τιμές πώλησης.

Οι πάροχοι οφείλουν εντός ενός μηνός από την κοινοποίηση της οδηγίας της ΕΕΤΤ, δηλαδή έως τις αρχές Ιουνίου, να προσαρμόσουν αντίστοιχα τις αναγραφόμενες τιμές των υπηρεσιών τους σε τιμοκαταλόγους, έντυπα προσφορών, διαφημιστικά έντυπα, φυλλάδια και καταχωρήσεις, ιστοσελίδες κ.ά.

Με επίκεντρο τους καταναλωτές, η ΕΕΤΤ θα συνεχίσει το έργο της με σκοπό να διασφαλίζει τον ανταγωνισμό και τη διαφάνεια στην αγορά.

Παραδείγματα διαμόρφωσης τελικής λιανικής τιμής μετά την ενσωμάτωση των αντίστοιχων τελών και του ΦΠΑ

Ακολουθούν παραδείγματα διαμόρφωσης της τελικής λιανικής τιμής μετά την ενσωμάτωση των αντίστοιχων τελών συνδρομητή σε σταθερή, κινητή και καρτοκινητή τηλεφωνία και συνδρομητική τηλεόραση, καθώς και του ΦΠΑ.

Παράδειγμα 1: Σταθερή τηλεφωνία και Διαδίκτυο

Εάν ο πάροχος διαθέτει:

•    πακέτο υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας και Διαδικτύου σε τιμή 40 ευρώ μηνιαίως προ της εφαρμογής του τέλους συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας και του ΦΠΑ, αυτή επιβαρύνεται με:
–    τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας (5% x 40 ευρώ) ίσο με 2 ευρώ και
–    ΦΠΑ (24% x 42 ευρώ) ίσο με 10,08 ευρώ.

Επομένως, η αναγραφόμενη τιμή στον τιμοκατάλογο του παρόχου για το πακέτο αυτό πρέπει να είναι 52,08 ευρώ.

•    υπηρεσία τηλεφωνίας σε τιμή 5 ευρωλεπτών/λεπτό ομιλίας προ της εφαρμογής του τέλους συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας και του ΦΠΑ, αυτή επιβαρύνεται με:
–    τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας (5% x 5 ευρωλεπτά) ίσο με 0,25 ευρωλεπτά/λεπτό ομιλίας και
–    ΦΠΑ (24% x 5,25 ευρωλεπτά) ίσο με 1,26 ευρωλεπτά ανά λεπτό ομιλίας.

Επομένως, η αναγραφόμενη τιμή στον τιμοκατάλογο της εταιρίας για τη συγκεκριμένη υπηρεσία διαμορφώνεται σε 6,51 ευρωλεπτά ανά λεπτό ομιλίας.

Παράδειγμα 2: Κινητή τηλεφωνία

Πάροχος κινητής τηλεφωνίας επιθυμεί να προσφέρει σε υποψήφιο πελάτη πακέτο υπηρεσιών μαζί με πακέτο πρόσθετων μηνυμάτων SMS σε τιμές 46 ευρώ και 6 ευρώ μηνιαίως, αντίστοιχα, προ της εφαρμογής του τέλους συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας και του ΦΠΑ. Η συνολική αρχική τιμή των 52 ευρώ, επειδή ανήκει στο διάστημα από 50,01 ευρώ μέχρι και 100 ευρώ, επιβαρύνεται με:

–    τέλος συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας (15% x 52 ευρώ) ίσο με 7,8 ευρώ και
–    ΦΠΑ (24% x 59,8 ευρώ) ίσο με 14,35 ευρώ.

Επομένως, η αναφερόμενη, εγγράφως ή προφορικά, προς τον υποψήφιο πελάτη τελική τιμή για το σύνολο των υπηρεσιών διαμορφώνεται σε 74,15 ευρώ*.

*Η τιμή αυτή αυξάνει κατά 2,61% ή 4,35% εάν το ύψος του μηνιαίου λογαριασμού ανέλθει τελικά στο διάστημα από 100,01 μέχρι και 150 ευρώ ή στο διάστημα από 150,01 ευρώ και άνω, αντίστοιχα.

Παράδειγμα 3: Σταθερή τηλεφωνία, Διαδίκτυο και τηλεόραση

Πάροχος επιθυμεί να προσφέρει σε υποψήφιο πελάτη πακέτο υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας, Διαδικτύου και τηλεόρασης σε τιμή 50 ευρώ μηνιαίως, εκ των οποίων τα 30 ευρώ αντιστοιχούν στις υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και Διαδικτύου και τα 20 ευρώ στις υπηρεσίες τηλεόρασης, προ της εφαρμογής του τέλους συνδρομητών σε σταθερή τηλεφωνία και συνδρομητική τηλεόραση και του ΦΠΑ. Η συνολική αρχική των 50 ευρώ επιβαρύνεται με:

–    τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας (5% x 30 ευρώ) ίσο με 1,5 ευρώ
–    τέλος στη συνδρομητική τηλεόραση (10% x 20 ευρώ) ίσο με 2 ευρώ και
–    ΦΠΑ (24% x 53,50 ευρώ) ίσο με 12,84 ευρώ.

Επομένως, η εγγράφως ή προφορικά αναφερόμενη προς τον υποψήφιο πελάτη τελική τιμή για το σύνολο των υπηρεσιών διαμορφώνεται σε 66,34 ευρώ.

Για περισσότερες πληροφορίες:

Ιωάννα Αλεξοπούλου
Προϊσταμένη Τμ. Δημοσίων Σχέσεων ΕΕΤΤ
Τηλέφωνο : 210 6151250
Κινητό : 6948 782546
Email : i.alexopoulou@eett.gr

Πηγή άρθρου : Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ

Παιδόφιλοι στο facebook Μέρος 1ο

Παιδόφιλοι στο facebook Μέρος 2ο

Πόσο εύκολα μπορούνε να κλέψουνε τις φωτογραφίες των παιδιών στο Facebook

Ποιοι Είμαστε

Τα τελευταία άρθρα μας πατώντας ΕΔΩ

Ακολουθηστε μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Συμμετέχετε στην ομάδα μας πατώντας ΕΔΩ

Επικοινωνία με την σελίδα μας πατώντας ΕΔΩ

Ακολουθήστε μας στο Twitter πατώντας ΕΔΩ

Συμμετοχή στην κοινότητα μας στο Google+ πατώντας ΕΔΩ

Με 23 Χρόνια εμπειρία στο διαδίκτυο , γνωρίζω και τα καλά και τα κακά του διαδικτύου και μανιακός με την τεχνολογία , κατασκευές ιστοσελίδων , φιλοξενια ιστοσελίδων . Πολυετή εμπειρία πάνω στην ασφάλεια του Διαδικτύου και ειδικά στα Social Media . Εργάζομαι πάνω σε Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις , Συστήματα Πυρανίχνευσης , Συστήματα Parking , Φωτισμούς ασφαλείας , Hotel Access , Συναγερμούς . Στον ελεύθερο μου χρόνο ασχολούμαι με την μεγάλη μου αγάπη τον Προσκοπισμό . Είμαι βαθμοφόρος - στέλεχος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων και έχω καθήκοντα Υπαρχηγού Συστήματος στο 5ο Σύστημα Προσκόπων Βέροιας ( Www.Proskopoi.Gr ) ο οποίος Προσκοπισμός είναι μια εθελοντική, πολιτική , μη κομματική, παιδαγωγική κίνηση για νέους ανθρώπους, ανοικτή σε όλους χωρίς διακρίσεις που ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1910 , έχοντας αυτή τη στιγμή πάνω από 25,000 ενεργά μέλη σε 350 γειτονιές σε ολόκληρη την Ελλάδα . Συστάθηκε με το Νόμο 1066/1917 και αποτελεί Ίδρυμα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) . Έχει χαρακτήρα κοινωφελή μη κερδοσκοπικό και εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας , Έρευνας και Θρησκευμάτων . Αποστολή του Προσκοπισμού είναι να συμβάλλει στη διαπαιδαγώγηση των νέων μέσω ενός συστήματος Αξιών και να βοηθήσει στην οικοδόμηση ενός καλύτερου κόσμου, όπου οι άνθρωποι ολοκληρώνονται ως άτομα και διαδραματίζουν έναν εποικοδομητικό ρόλο στην κοινωνία .