Αρχική » Internet » Καμπάνα 75.000 ευρώ σε εταιρεία μάρκετινγκ που έστελνε μηνύματα spam , σε παραλήπτες χωρίς τη συγκατάθεσή τους

Καμπάνα 75.000 ευρώ σε εταιρεία μάρκετινγκ που έστελνε μηνύματα spam , σε παραλήπτες χωρίς τη συγκατάθεσή τους

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επέβαλλε πρόστιμο 75.000 ευρώ σε εταιρεία διαδικτυακού μάρκετινγκ που έστελνε παράνομα, μέσω email, μεγάλο αριθμό μηνυμάτων spam σε παραλήπτες χωρίς τη συγκατάθεσή τους

Ακολουθήστε μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Συμμετέχετε στο γκρουπ μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Κριτική στην σελίδα Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επέβαλλε πρόστιμο 75.000 ευρώ σε εταιρεία διαδικτυακού μάρκετινγκ που έστελνε παράνομα, μέσω email, μεγάλο αριθμό μηνυμάτων spam σε παραλήπτες χωρίς τη συγκατάθεσή τους

Στο πλαίσιο εξέτασης καταγγελιών η Αρχή με την υπ’ αρ. 50-2017 απόφαση επέβαλε σε φυσικό πρόσωπο, το οποίο διατηρεί ατομική επαγγελματική δραστηριότητα με διακριτικό τίτλο Strategy Mentor , πρόστιμο 75.000 ευρώ για παράνομη αποστολή εξαιρετικά μεγάλου αριθμού μηνυμάτων αζήτητης ηλεκτρονικής επικοινωνίας (spam) για το σκοπό της απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών (παράβαση του άρθρου 11 του ν. 3471/2006) καθώς και για παράβαση της διάταξης του άρ. 4 παρ. 5 του ν. 3471/2006, η οποία αφορά στην παρακολούθηση της απόδοσης των διαφημιστικών μηνυμάτων μέσω πρόσβασης σε πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στον τερματικό εξοπλισμό των χρηστών.

Η πρακτική των spammer φαίνεται απλή . Απόκτηση διευθύνσεων email από όποια πηγή πέφτει στα χέρια τους! Έλεγχος των διευθύνσεων email ώστε να είναι «έγκυρες», με διαγραφή των bounces. Και μετά…. εύρεση πελατών και μαζική αποστολή διαφημιστικών email, με χρήση ενός τοπικού δικτύου με λιγότερα από 10 PC και μέσω επαγγελματικής dsl γραμμής! Μάλιστα, στους πελάτες αυτούς πρόσφερε «ολοκληρωμένη» υπηρεσία, με στατιστικά αποστολών και διαβασμένων μηνυμάτων.

Η ΑΠΔΠΧ επισημαίνει ότι μέσω ελέγχου διαπιστώθηκαν 333 αποστολές διαφημιστικής καμπάνιας από τη Strategy Mentor, κυρίως για πελάτες της (αναφέρονται 110 πελάτες). Φαίνεται επίσης ότι για το μεγάλο πρόστιμο έπαιξε ρόλο ότι ο έλεγχος έγινε στα τέλη του 2013 και η Strategy Mentor, ενώ ενημερώθηκε ότι αυτό που κάνει είναι παράνομο, συνέχισε να παρανομεί και να στέλνει spam.

Επιπλέον,  επιβλήθηκε η καταστροφή του αρχείου των διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που τηρούνται χωρίς την ύπαρξη συγκατάθεσης του υποκειμένου των δεδομένων, με ακόλουθη ενημέρωση της Αρχής.

Τέλος, σημαντικό είναι και το τμήμα της απόφασης που επισημαίνει ότι το email tracking είναι παράνομο από μόνο του. Δηλαδή, το να μάθει ο διαφημιστής ότι διαβάσαμε ένα μήνυμα (το οποίο πολλές φορές το κάνει χωρίς να το ξέρουμε μέσω αόρατων εικονιδίων) δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν το έχουμε εμείς επιτρέψει. Μάλιστα, αν και δε γίνεται τέτοια μνεία στην απόφαση -που ασχολείται με τον ένα spammer-, αυτή η πρακτική είναι συχνή σε μεγάλα newslettter πασίγνωστων ελληνικών καταστημάτων. Δείτε ένα από newsletter που λαμβάνετε και θα διαπιστώσετε ότι όλα έχουν κρυφές εικόνες ή κωδικούς στα links που όταν τους πατήσετε το «κλικ» σας συνδέεται με το email που λάβατε.

 

Συμβουλές

Αν είστε απλός χρήστης:

Μη δημοσιεύετε το email σας. Προστατεύστε το και δίνετέ μόνο σε επαφές που γνωρίζετε, όχι ελεύθερα σε facebook, forum, ιστοσελίδες.

Υπάρχουν δύο μεγάλες κατηγορίες spam.

  • Αυτά που έρχονται από το εξωτερικό, διαφημίζουν φάρμακα ή επίσης είναι παραπλανητικά, ζητούν λογαριασμούς τράπεζας, ή άλλα στοιχεία
  • Τα εγχώρια, όπου μια ελληνική επιχείριση προσπαθεί να πουλήσει προϊόντα/υπηρεσίες

Στα πρώτα (Α ομάδας) μην κάνετε ΤΙΠΟΤΑ. Θα αποκαλύψετε ότι η διεύθυνσή σας είναι υπαρκτή και θα μαζέψτε ακόμα περισσότερο spam, ενώ οι Ελληνικές Υπηρεσίες δεν έχουν αρμοδιότητα. Αν αφορά την τραπεζά σας, μπορείτε απλά να την ενημερώσετε, αν και συνήθως οι τράπεζες το έχουν ανακαλύψει πολύ γρήγορα.

Στα τελευταία (Β ομάδας) είναι συνήθως ελληνικά μικρομάγαζα (άντε και λίγο μεγαλύτερα). Μπορούμε να τους διαμαρτυρηθούμε (ευγενικά στην αρχή), μπορούμε και να απαιτήσουμε να μας πουν από που έχουν βρει το email μας (είναι υποχρέωσή τους να μας απαντήσουν) .

Αν όμως συνεχίσουν, ή αν δεν μας απαντούν, μπορείτε να προσφύγετε στην ΑΠΔΠΧ και στην ειδική φόρμα καταγγελίας πατώντας ΕΔΩ ή στον παρακάτω σύνδεσμο , η οποία όμως δέχεται τεκμηριωμένες καταγγελίες και με email

http://www.dpa.gr/portal/page?_pageid=33,19035&_dad=portal&_schema=PORTAL

Αν είστε εταιρεία:

Πολύ προσοχή στο ποιούς τρόπους και συνεργάτες επιλέγετε για τη διαφήμιση σας! To Spam, εκτός του ότι είναι πλέον παλιά τεχνική, γίνεται ολοένα και πιο επικίνδυνο. Άλλωστε, από του χρόνου, τα όρια για τα πρόστιμα για ζητήματα προστασίας δεδομένων σχεδόν εκατονταπλασιάζονται με το GDPR , τον νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό για τα Προσωπικά Δεδομένα , μιας και οι κίνδυνοι για την εταιρεία σας είναι τεράστιοι.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ

Παιδόφιλοι στο facebook Μέρος 1ο

Παιδόφιλοι στο facebook Μέρος 2ο

Πόσο εύκολα μπορούνε να κλέψουνε τις φωτογραφίες των παιδιών στο Facebook

Ποιοι Είμαστε

Τα τελευταία άρθρα μας πατώντας ΕΔΩ

Ακολουθηστε μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Συμμετέχετε στην ομάδα μας πατώντας ΕΔΩ

Επικοινωνία με την σελίδα μας πατώντας ΕΔΩ

Ακολουθήστε μας στο Twitter πατώντας ΕΔΩ

Συμμετοχή στην κοινότητα μας στο Google+ πατώντας ΕΔΩ

Αρθρογράφος Ευτύχιος Αστανάστας

Δείτε επίσης

Nova , Cosmote , Wind , Cyta : Διευκόλυνση επικοινωνίας για τις περιοχές Μάνδρας-Νέας Περάμου-Σύμη-Μεγάρων

Διευκολύνσεις στους συνδρομητές της Μάνδρας , Νέας Περάμου , Μεγάρων , Σύμης και Μεγάρων απο Nova , …