Αρχική » Social Media » Facebook » Περί Clickbait και like farming ο λόγος

Περί Clickbait και like farming ο λόγος

Clickbait, η μέθοδος που χρησιμοποιείται από τις ιστοσελίδες για να προσελκύσουν το πολυπόθητο κλικ του αναγνώστη. Στη wikipedia διαβάζουμε ότι πρόκειται για τεχνική κίτρινης δημοσιογραφίας που παρουσιάζει λίγο εως καθόλου ελεγμένα νέα χρησιμοποιώντας ελκυστικούς τίτλους που περιλαμβάνουν υπερβολές σε ειδησεογραφικά γεγονότα ή παραπέμπουν σε σκάνδαλα και αισθησιασμό.

Ακολουθήστε μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Συμμετέχετε στο γκρουπ μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Κριτική στην σελίδα Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Παράδειγμα clickbait για διαφημιστικούς λόγους.  Αν μπείτε να το διαβάσετε θα διαπιστώσετε ότι πρόκειται για διαφημιστικό έτοιμου και γρήγορου φαγητού. Τίποτα στο τίτλο δεν προϊδεάζει τον αναγνώστη ότι η ανάρτηση περιέχει τοποθέτηση προϊόντος .

Tο άρθρο είναι αποθηκευμένο και με αυτό τον τρόπο δεν χαρίζετε το κλικ αν επιλέξετε να τα διαβάσετε.

Athens Voice:  20 και τα κάνω όλα! Δουλεύω, σπουδάζω, μαγειρεύω. Μαγειρεύω, είπα!

 

Οι διαχειριστές των ιστοσελίδων δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν και φωτογραφίες γνωστών προσώπων για να δώσουν κύρος και με αυτό τον τρόπο να προσελκύσουν το πολυπόθητο κλικ του αναγνώστη, πρόσφατο παράδειγμα η δικαιολογημένη αντίδραση του  μετεωρολόγου κ. Κολυδά.

Ενημερώστε φίλους και γνωστούς σας κοινοποιώντας την ανάρτησή αυτή, στην οποία ένα απο τα απαράδεκτα τρομοκαιρικά site …

Posted by Theodoros Kolydas on Sonntag, 9. Juli 2017

 

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Όλα έχουν να κάνουν με την επισκεψιμότητα, οι περισσότερες ιστοσελίδες κρατούν αρχείο με τον αριθμό των επισκεψιμοτήτων και το χρησιμοποιούν όπως τον αριθμό των προβολών της σελίδας ή τους μοναδικούς επισκέπτες για να χρεώνουν τους διαφημιστές και να υπολογίζουν τα έσοδα των διαφημίσεων.

Το clickbait είναι μία παγίδα για τους διαχειριστές των ιστοσελίδων καθώς η παρατεταμένη χρήση του θα κάνει τους έξυπνους αναγνώστες  να είναι πιο υποψιασμένοι και πιο διστακτικοί στο να ανοίξουν ένα άρθρο με σοκαριστικούς και ελκυστικούς τίτλους.

Ολα έχουν να κάνουν όμως με τους αναγνώστες και το πως θέλουν οι αγαπημένοι τους ιστότοποι να τους αντιμετωπίζουν, θα πρέπει οι διαχειριστές των αγαπημένων  τους ιστότοπων να τους αντιμετωπίζουν σαν έχουν μία σχέση μακράς διαρκείας, επενδύοντας σε αυτούς μέσα από τίτλους που ανταποκρίνονται στο περιεχόμενο τους και είναι προϊόν ποιοτικής δημοσιογραφίας και καλού χειρισμού των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Κάτι τέτοιο φαντάζει ουτοπικό καθώς πολλοί χρήστες του διαδικτύου εξακολουθούν να αγνοούν επιδεικτικά άρθρα που τους εφιστούν τη προσοχή και να χαρίζουν like και ΑΜΗΝ ακόμα και σε επεξεργασμένες φωτογραφίες.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα like farming, γνωστή μέθοδος για να προσελκύσουν το like του αναγνώστη μη διστάζοντας να κάνουν και έναν έμμεσο συναισθηματικό εκβιασμό στοχεύοντας στις όποιες ευαισθησίες των χρηστών του διαδικτύου και του facebook στη προκειμένη περίπτωση.

Πάνω από 4000 like για μια ψηφιακά επεξεργασμένη φωτογραφία δεν είναι καλό σημάδι για το ότι κάτι καλό μπορεί να συμβεί.

 

 

 

 

 

Aν η παραπάνω περίπτωση δεν σας κάνει να απογοητευτείτε, τότε, η παρακάτω πρόσφατη ανάρτηση από τη σελίδα Αγιος Ιωάννης ο Ρώσος, θα σας διαλύσει κάθε αμφιβολία για το ότι δεν υπάρχει φως στο τούνελ, τουλάχιστον για την ώρα.

 

 

Πρόκειται για τη πιο γνωστή περίπτωση φάρσας (hoax) που έγινε και άρθρο στην Ελευθεροτυπία το 2009, αυτό όμως δεν εμπόδισε τους χρήστες του διαδικτύου να χαρίσουν μέχρι τώρα πάνω από 9000 κοινοποιήσεις.

Ελευθεροτυπία: Παιχνίδια με e-mail για αίμα

Τι μπορεί να γίνει;

Δεν γνωρίζω, όσοι προσπαθούν να ενημερώσουν τους γνωστούς τους για τις παγίδες του διαδικτύου και τις ψευδείς αναρτήσεις εισπράττουν, τις περισσότερες φορές, άρνηση στο να δουν το σφάλμα και αντίδραση μέσω αστείων εξηγήσεων.

Τα ίδια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρά, τις εξαγγελίες για αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων δεν φαίνεται να βάζουν το μαχαίρι στο κόκκαλο καθώς έχουν και οικονομικές απολαβές μέσω διαφημίσεων. Οι μαζικές αναφορές σε τέτοιου είδους δημοσιεύσεις είναι το μοναδικό όπλο που έχετε.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας μαγικός τόπος, τα χρησιμοποιούν και άνθρωποι που όντως έχουν ανάγκη όπως είδαμε τις τελευταίες μέρες.

Lifo: Υπέροχη εξέλιξη για τον Μικρό Νέστορα που είχε κάνει έκκληση για βοήθεια!

Χρειάζεται λίγο παραπάνω προσοχή και κριτική σκέψη για να αποφεύγουμε όλοι τις παγίδες που έχουν στηθεί στο διαδίκτυο.

Γιώργος Ζαβοδημητράκης.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ

Παιδόφιλοι στο facebook Μέρος 1ο

Παιδόφιλοι στο facebook Μέρος 2ο

Πόσο εύκολα μπορούνε να κλέψουνε τις φωτογραφίες των παιδιών στο Facebook

Ποιοι Είμαστε

Τα τελευταία άρθρα μας πατώντας ΕΔΩ

Ακολουθηστε μας στο Facebook πατώντας ΕΔΩ

Συμμετέχετε στην ομάδα μας πατώντας ΕΔΩ

Επικοινωνία με την σελίδα μας πατώντας ΕΔΩ

Ακολουθήστε μας στο Twitter πατώντας ΕΔΩ

Συμμετοχή στην κοινότητα μας στο Google+ πατώντας ΕΔΩ

Αρθρογράφος Γιώργος Ζαβοδημητράκης

Επί σειρά ετών υπεύθυνος και Σύμβουλος ασφαλείας , κατέχει καλά το μπασκετάκι και μετά από 4χρονη ενασχόληση με την κατάρριψη ψευδών ειδήσεων έπεσε με αλεξίπτωτο εδώ μέσα .

Δείτε επίσης

Nova , Cosmote , Wind , Cyta : Διευκόλυνση επικοινωνίας για τις περιοχές Μάνδρας-Νέας Περάμου-Σύμη-Μεγάρων

Διευκολύνσεις στους συνδρομητές της Μάνδρας , Νέας Περάμου , Μεγάρων , Σύμης και Μεγάρων απο Nova , …